28 באפר׳ 2012

בירה מזוקקת במהדורה מיוחדת

פורום בירה מזוקקת נפגש השבוע לטעימה מיוחדת של מהדורות מיוחדות. כל משתתף התבקש להביא ויסקי שיצא במהדורה מיוחדת שלא ניתן להשיג בחנויות רגילות ו/או בדיוטי פרי בנתב"ג. ההיענות לאתגר היתה מרשימה. מייד הרשמים.

לתוהים מה פשר הפחית עם השטן והשם המוזר "nada" ובכן, זה משקה המיובא על ידי חבר שהשתתף בטעימה. המשקה מתיימר להוריד את השפעות נזקי האלכוהול בערב של שתייה ובעיקר את ההנגאובר בבוקר. למתעניינים, המשקה פועל הכי טוב אם שותים אותו בתחילת הערב לפני השתייה. אינני יודע אם הוא עבד, אבל בבוקר לא היה לי הנגאובר, מאידך בערב טעימות שותים מעט. סך הויסקי ששתינו על פני שעתיים של מפגש היה מקביל לשני שוטים סטנדרטיים בפאב. עד כאן דבר המפרסם ועתה ניגש לנושא לשמו התכנסנו כאן הערב.

1. Crown Royal Limited Edition – דווקא כן נקנה בדיוטי פרי. אבל בקנדה. צבע שמזכיר ברבן – נחושת אדמדם עמוק. ריח מתקתק עם קצת עץ ברבני, וניל. טעם מתקתק ומעקצץ. סיומת מרירה כמו של סוכר שרוף שמקלה על המתיקות. נראה כמו מהדורה מיוחדת לאמריקאים שעוברים בדיוטי פרי בין קנדה וארה"ב. 40% אלכוהול

2. The New Zealand Malt Whiskey co Limited Edition 1993 – ויסקי ניו-זילנדי ממזקקה שנסגרה וסטוק החביות שלה נקנה ויושן על ידי המבקבק. הויסקי זוקק ב-1993 – יושן 15 שנה ובוקבק ב-2008. צבע הויסקי קש זהב בהיר יחסית לשנות היישון. בעל ריח פיטי קל ומתקתק. טעם "סקוטי" עם סיומת מעושנת קלות אבל עקצוץ רב ושורף בגרון. מזכיר לי בטעמו קצת את שיבס אבל בהיר ממנו בצבע ופיטי ממנו בסיומת. שיעור אלכוהול לא ידוע.

3. The Israeli Whiskey Society AR.03 – ויסקי מהחבית השלישית של מועדון הויסקי הישראלי שיושנה במשך 3 שנים ביקבי ברקן בחולדה ובסך הכל 5 שנים. 63.4% אלכוהול. צבע נחושת בהיר ויפה (יותר מקודמיו). ריח קרמלי שהזכיר לי צמר גפן מתוק וגם ריח של עור. מאוד מחמם בגרון. טעם מתוק ו…מחמם. עם תוספת מים נוספת לטעם גם מרירות שלא היתה בגרסא המרוכזת. משאיר תחושה של קינוח פלומבה בבטן.

4. Nikka Single Cask Miyagikyo – ויסקי יפני שיושן 23 שנים בחוק 57%. צבע חום אדום מהגוני יפה וצלול. ריח מתקתק קרמלי וגם כאן ריח של עור. טעם מרוכז חריף ומחמם. סיומת מעושנת כבולית קלות, מרגיש סמיך בפה. טעם נעים וקצת מתחנף.

5. Caol Ila 24 Single Cask Malt – מיושן 24 שנים. 55% אלכוהול מסקוטלנד. צבע זהב כהה או ענברי בהיר – כמו דבש בהיר. ריח פיטי. טעם מתוק מאוד ומרוכז עם סיומת חמצמצה. משאיר תחושה מעושנת בפה. עם תוספת מים יצאה מינרליות כמו של סיד שלא היתה שם קודם וגם ריח פלסטי כמו של פלסטלינה/גומי. שיעור האלכוהול הגבוה לא ממש מורגש.

6. Big Peat – הויסקי הכי "סטנדרטי" בטעימה וזמין בדיוטי פרי בנתב"ג. בלנד מעושן כבולי במיוחד. צבע קש בהיר. ריח מעושן, איך לא, שמזכיר קצת את חיריה בימיה הטובים. סמיך בפה, מינרלי – סידי ומשאיר תחושה מעושנת.

7. Lagavulin Pedro Ximenez 87 double mature – זוקק ב-87 מיושן בחביות שרי פדרו חימנז. 43%. צבע אדום חום עמוק נחושתי ומייפלי. ריח כבולי כמו של חיריה בליל קיץ חם בשנות ה-80. טעם מתוק ועדין כאילו הוסיפו מייפל לויסקי.

זהו להפעם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה