13 באפר׳ 2012

סדר לפסח

אוסף בקבוקי הבירות הגדול מטריד את מנוחתי בשבועיים האחרונים. עד כדי כך מטריד שלא התפניתי לכתיבת פוסטים לאחרונה. אנו עובדים עם אדריכלית על עיצוב דירה אותה אנו משפצים וסוגיית הצגת הבקבוקים נראית משימה קשה ביותר לפיצוח במסגרת מגבלות המקום והתקציב שאנו נתונים בהן.

כידוע, האוסף הזה יחגוג בקרוב בר מצווה והוא גדל בקצב מהיר מתמיד בשנתיים שלוש האחרונות. נדרשים למעלה מ-105 מטרים של מדפים להצגתו. אפילו סידור הבקבוקים על הרצפה באופן שינצל מקסימלית את השטח דורש כ-25 מ"ר. כמובן שאם רוצים לייצר מהבקבוקים דוגמא אסתטית, נדרש שטח גדול פי כמה. משקלם של הבקבוקים שבאוסף הוא כחצי טון. אינני רוצה לזרוק את האוסף או לשלוח אותו למחזור, אינני רוצה שישאר קבור בארגזים כפי שהוא עכשיו והייתי רוצה שעוד אנשים מלבדי יוכלו להנות ממנו. חשבתי לתרום אותו שיהיה חלק מתפאורה של פאב, אולם אורך החיים של פאבים בארץ קצר כך שזה כמעט שווה ערך ללזרוק אותו.

לאור כל אלה, ברור מדוע סוגיית אוסף הבקבוקים מהווה בעיה קשה לפיצוח. מובן שלחצים עדינים מבית לא מקלים.

כעת אני מחפש פתרון. הייתי רוצה למצוא פתרון שיאפשר לאוסף להמשיך להתקיים עוד שנים רבות, שתהיה לי גישה אליו ושאוכל להמשיך להגדיל אותו. הייתי רוצה שהוא יוצג לראווה באופן שיאפשר לעוד בירגיק'ס וסתם אנשים להתרשם ממנו. המצב האידיאלי היה אילו הוקם מוזיאון בירה בו היה חדר המציג את האוסף. אולי גם הייתי מוסיף אגב כך את התואר "אוצר" במוזיאון.

אם למישהו מקוראי פוסט זה יש רעיון מעניין ומעשי, אשמח אם יחלוק אותו עמי. בינתיים תהנו מתמונות של כמה בירות שיוצרו בארץ ואינן עוד.
RoyalTattooOrganicRoyalTattooLager RoyalTattooStout MaccabeeLime TuborgT BarrikSaison BarrikIPA BarrikStout RoofBreweryCarlsbergElephant Tuborg60 BeerMasterAllSpicePaleAle GoldstarGenuineDraft   GoldstarDark GoldstarStrong

10 תגובות:

  1. יו איזה רעיון הבאת לי!

    השבמחק
  2. אנונימי14.4.2012, 18:21

    מעניין מה עלה בגורל באריק. המעט שטעמתי זכורות לי לטובה.

    השבמחק
  3. אתה יכול להפוך את האוסף לוירטואלי. לצלם הכל, לשים על אתר באינטרנט ואת הבקבוקים עצמם לשמור בנתיים באיחסון לזמן שבו יהיה לך מספיק מקום להציג אותם. זה קצת כמו להקפיא את עצמך עד שימצאו תרופה בעתיד :)

    השבמחק
    תשובות
    1. דרור.
      חשבתי על זה.
      99% מהבקבוקים כבר מצולמים. אפילו יצרתי יוזר בפיקסה עבור האוסף. אבל מסתבר שפיקסה מגבילה יוזר ל1000 תמונות בלבד...

      מחק
    2. דרור.
      חשבתי על זה.
      99% מהבקבוקים כבר מצולמים. אפילו יצרתי יוזר בפיקסה עבור האוסף. אבל מסתבר שפיקסה מגבילה יוזר ל1000 תמונות בלבד...

      מחק
    3. חשבון פליקר פרו (25$ לשנה) אינו מוגבל מקום לדעתי ומאפשר חלוקות לקטגוריות ואלבומים ולקידום טוב בגוגל. מה עם קבוצת פייסבוק לבקבוקים? באנגלית, כמובן.

      מחק
    4. קרן.
      את כנראה צודקת. לא חיפשתי עד היום דרכים לקדם, להציג או לשתף את האוסף שלי. זה בהחלט יכול להיות פרויקט מעניין. אבל עדין יש את האוסף עצמו. הפיזי.

      מחק
  4. אורן אבראשי, מדהים שנתקלתי בך ובבלוג שלך ...
    ועוד יותר מדהים שמסלול החיים שלי (לפחות בכל הנוגע לאוסף בקבוקי בירה) דומה מאוד לשלך :)
    גם אני לפני כ-3 שנים התחלתי לאסוף בקבוקי בירה בדירת רווקים ... וגם אצלי האוסף גדל וגדל מעבר לכל פרופורציה ... אמנם אני לא בכמות שלך אבל זכור שמדובר ב-3 שנים ו80% בקבוקים מהארץ ועדיין הגעתי לכמות מכובדת של כ-300 בקבוק ...

    גם אני נמצא בבעיה קשה בה אני גר בדירה בת"א וגם בת זוגתי לא בדיוק מחבבת את מסת הבקבוקים בדירה ...

    מעניין אותי - מה החלטת לעשות בסוף ? האם היה פתרון יצירתי כלשהו ?

    השבמחק
  5. הי סלאב,
    לא נמצא פתרון לפי שעה.
    הם פשוט מצטברים בקצב של 150-200 לשנה.
    אורן

    השבמחק